How to create endless height map? (procedure generating map)



  • How to create endless height map?

    English:
    At the moment I have a tilemap width of 10 and a height of 100 tiles, how to automatically add a new part of the map to the zero coordinate of the existing one and increase it in height while passing half of the existing part of the map?

    Russian:
    На данный момент у меня существует тайлмап шириной в 10 и высотой в 100 тайлов, как реализовать автоматическое добавление новой части карты к нулевой координате существующей и увеличивать ее в высоту при прохождении половины существующей части карты?

    English:
    Throughout the level, I would like to run on one card that will go in a similar manner.

    Russian:
    На протяжении всего уровня я хотел бы бежать по одной карте которая будет идти подобным образом.

    alt text

    English:
    For the end of the level, you need to add the beginning of the next part (the coordinates of the end are zero coordinates).

    Russian:
    За место окончания уровня нужно добавлять начало следующей части (координаты окончания - нулевые координаты).
    alt text

    At the moment the process of passing the level looks like this:
    But I would like it to be infinite.

    Link: http://recordit.co/ODuebCYQJR



  • As a result, I mastered the load, but now the problem is that after switching to a new piece of the map, overlaps and collides stop working.

    Result: http://recordit.co/yq8K5U3Ioj

    I add tiles with the coordinates going into negative numbers in height, before that I delete the old piece of the map.



  • I solved the problem of line

    FlxG.worldBounds.put();


Log in to reply
 

Looks like your connection to HaxeFlixel was lost, please wait while we try to reconnect.